Wednesday, October 7, 2009

SOLEKAN DAN ANDAMAN...

Solekan atau andaman pengantin adalah satu aspek yang amat penting dalam persediaan dan urusan pengantin dan perkahwinan anda. Sudah semestinya anda ingin tampil dengan rupa yang menawan. Seseorang make-up artist yang baik boleh mengelakkan bintik-bintik hitam, jerawat atau apa saja kecacatan pada muka anda tidak kelihatan. Selalunya anda boleh mendapatkan "trial session" secara percuma atau pada harga bayaran yang minimal dari mak andam/make-up artist anda sebelum mengambilnya sebagai mak andam/make-up artist pada hari pertunangan, pernikahan dan persandingan anda. Cuba dapatkan "trial session" untuk majlis makan malam anda atau acara khas yang lain. Jika anda ingin berjimat, selalunya solekan/andaman datang sebagai sebahagian daripada pakej perkahwinan. Tetapi jika anda inginkan yang professional yang pandai menghilangkan "blemishes" di muka anda, pilihlah secara berasingan.

Jika Solekan adalah perkara yg amat penting dalam sesebuah majlis perkahwinan, ada 1 lagi perkara yg penting yg x pernah kita tinggalkan sejak zaman nenek dan mak - mak kite..iaitu inai / henna..

Henna adalah nama yg dikomersialkan dari Inai, dalam bahasa india di panggil henna..(mungkin kot , hehehe...) sesiapa yg nak kawen mesti x kan lupa untuk meneyehkan tangannga dgn inai untuk menampakkan keserian pengantin itu sendiri..Jdi klau mana-mana pengantin yg x bubuh inai kat tangan dia kite nmpk cam x lengkap..


ni henna yg sya tenyeh kat kaki sya...

4 comments: